Get your own Digital Clock

Monday, July 30, 2012

Perjalanku yang lama tak update

hi belog . . . 

lama kau menyepi kan? kenape ek? xde berita best dari tuan kau? huuuuuuu... ade sebenarnya.. tapi... malas nak heboh kan.. hehe.. tahu tahu je lah tuan kau ni sekafrang memang tak macam dulu.. sikit sikit nak post.. common, tu dulu yep.. sekarang hidup lain... aiii, lain macam je? tak ade lah.. aku still sama.. orang yang sama.. nama yang sama.. cuma ada lah sedikit yang berbeza.. amende tu? hahaha! tak boleh bagitahu.. just a few person yang selalu perhatikan aku or yang 'rapat' ngan aku tahu.. orang lain pun tahu tapi maybe dari segi pandangan kasar jer lah.. but sekarang aku maleh eh nak citer pasal benda tu semua.. aku ni sape ke, apa ke, macam mana ke, aku tetap Haziq yang korang kenal jugak.. kalu baik, baik lah.. kalu buruk tu buruk lah pada korang.. 

okay, ape benda sebanarnya aku nak citer malam malam buta yang dah nak pagi ni? tiba tiba jer rasa rajin ringan segala tulang jari aku nak menaip ni... huhu.. aku rasa nak cerita apa yang terbuku dalam hati aku.. oooppppsss tapi tak semua lah yer.. 'kadang kadang kita memerlukan privacy' hahahaha! 

jauh dalam sudut hati aku rasa lain macam.. sebab secara tetiba aku terbuang atau ter'parking'jauh sikit soal cintan cintun or cinta lah senang citer kan.. bukan aku tak nak.. tapi bukan masa nya lagi.. sape tak nak ade orang sayang kita bro? tapi bagi aku cukup setakat ibu bapa + guru + sahabat2 aku yang sayang plus kasih kat aku.. bukan aku nak condem couple or what.. sape yang sedang tu, teruskan lah.. jangan sekerat jalan.. JANGAN MAIN MAIN!!!  tu anak orang bukan anak benda lain ! ! !  seriously aku pantang sangat bila tahu ada couple kejap kejap.. ehh common tu tak menunjukkan ke MATANGAN kau.. ooppss aku tak mention sape sape.. but aku cakap based on experience aku punya member2 laa.. aku tak de pengalaman apa apa.. hidup ni kau nak couple ke apa, tu kau punya pasal.. but please, all about LOVE please i begging you, dont PLAY PLAY.. hehe.. English hamprak sikit.. :p   

at the same time, orang sekeliling aku tanya, sape awek kau ziq? bukan kau couple ek? bukan itu , bukan ini eh? kenapa itu kenapa ini? woaa woaa woaa. aku tak jawab kat sini yer.. tapi tu lah soalan yang biasa datang hinggap kat telinga ni haa.. tapi aku jawab.. just kat orang yang bertanya & aku jawab if perlu.. so no need to answer here.. :)  

YES ! betul aku single... betul aku tak ada kekasih.. betul aku tak ada couple ngan sesiapa pun.. tak ada teman istimewa.. TAPI aku ada yang aku SUKA.. eleh, orang cakap kat aku, kau boleh suka sape sape pun  kau nak.. yup, betul.. aku suka semua orang.. tapi maksud aku tu lain.. Aku tak memilih untuk berkawan, api aku memilih untuk berkasih.. sekurang kurang nya aku perhatikan seseorang itu secara detail dalam masa 6 bulan.. wahhhh orang cakap gila gebang kau ziq!  hahaha.. aku gelak jep.. gebang pun gebang lah.. but thats my way.. tu aku punya style.. tak ada seorang pun pernah melepasi test 6 bulan aku ni aku dah suupppp suupppp awal awal dah kecuali seorang gadis.. cewahh ayat novel+drama tv3 ohhh.. HAHA.. gelak gelak jugak but that is reality.. boleh aku bagitahu.. just one person.. aku heran doew dia boleh lepas bukan setakat 6 bulan, lebih kot.. haihh.. eh asal mengeluh? yelah, bukan dah aku yang uji dia, dia pulak yang uji aku.. terbalik pulak jadinya.. yang pastinya 95% dia lepas test 6 bulan ++ ngan aku, tapi aku tak tahu lah bape percent sangat jer lepas ngn test dia sebab dia tak tahu dia tengah test aku.. hahaha.. pelik kan? bagi aku itu normal nya wanita.. tak tahu lah perempuan lain macam mana.. 

by the way, itu lah satu satu nye gadis yang aku  salute +  appreciate + respect + proud + happy + remember + crazy.. baik orang nya.. dari tiada menjadi ada.. berlatar belakang yang cukup cukup baik bagi  aku.. jika diperhatikan ciri ciri nya, demi tuhan, aku kalah.. cukup jauh jika dibandingkan dengan aku yang tak punya apa apa..bersyukur bila diberi peluang sebegitu rupa, yang diminta 6bulan tapi lebih masa yang diberikan.. AlhamduLillah.. bukan tujuan meninggikan dirinya, tidak! tapi ini lah satu satu nya peluang aku cerita walaupun banyak kiasan & rahsia.. memang banyak rahsia yang perlu disimpan dan ini bukan lah rahsia pun sebenarnya, ini kenyataan yang bagi aku tak perlu dirahsiakan.. just kiasan kepada someone dan aku percaya apa yang aku cerita ni tak semua or tak siapa pun tahu termasuk dia.. kecuali Dia yang sentiasa tahu siapa sebenar benar nya 'aku'..

apa yang aku nak sampai kan sebenarnya, apa jua pun sikap aku.. tingkah laku aku.. perangai aku.. sosial aku.. itu adalah aku.. tidaklah semua itu  se"HeBaT" se"PinTaR" se"BaGuS" Albert Einstein.. apa jua tingkah ku yang salah itu TETAP menjadi salah.. ada orang yang sosial maybe spt aku, TAPI sejauh mana kah yang dikatakan sosial mereka mereka itu? tak elok lihat dengan selapis pandangan.. lihat + kenal + rapat dan jangan JUDGE! cuba buat something positive untuk seseorang tu.. siapa pun dia, jangan ditinggalkan jasa dia kepada kita.. setidak suka mana pun kita kepada dia if telah terbukti dia lakukan benda kurang baik, jasa dia tetap perlu dikenang walau sesuap nasi kata guru ku.. perihal baik atau tidak itu urusan dia punya badan, kita tidak perlu membenci atau menjauhi kerna jasanya kepada kita tidak ternilai.. 

Terus terang aku cerita kan, setakat ke hari,masa,saat ini tiada siapa pun boleh gantikan tempat si dia yang bernama Wanita itu walaupun telah ku cuba lihat yang lain tapi masih samar melainkan dengan kehendakNya satu hari nanti kerna masih ada yang 

"TeRsEmBuNyI  di  BaLiK  'RaNgKaP'  PeRjAlAnAnKu"


No comments:

Post a Comment