Get your own Digital Clock

Saturday, February 11, 2012

Our Memories


Hi semua.. haaa ape aku punya last post? Huhu.. pasal sorang gadis ni kan.. dia sangat chomel.. bagi aku lahh kan.. tapi setakat ni semua orang dan ramai yang setuju ngan kata kata aku.. hee.. chomel zahir dan batin.. cewahh ayat.. jiwang pulaks.. tapi apa aku nak citer kali ni??

12.2.2011

Ni tahun lepas punya tarikh.. apa yang aku nak tulis sangat ngan tarikh tu?  Okey, aku akan cter satu persatu.. detail tu tak sure lagi.. hee.. okey, tarikh ni jadi saksi buat kitorang.. tarikh yang betul betul kami berdua rapat.. masing masing admit apa yang ade kat dalam hati masing masing.. aku tak ingat masa tu pukul brapa, tapi seriously aku ingat masa tu malam.. dia ada mintak gambar aku.. kata nya adalah something nak buat..huhu.. siap ngn nama penuh lagi.. baik, aku dapat tahu yang dia update blog.. hehe.. memang kerja awak kan update blog.. ? :) 

Ni link : Siapa Dia?

So, malam tu punya lah aku nak cari wifi, sampai aku pi kat kopitiam, sebab broadband aku ayah aku guna.. dia outstation time tu.. hee.. sanggup woaa semata mata nak tengok post blog dia.. hee.. alamak terkejutnya aku post tu berkaitan dengan diri aku.. hahaha.. aku senyum sampai satu kedai tengok kea rah aku.. arghhhh apa aku kesah.. orang tengah hepi gila la bro! Ade kesah pulak kan kalu aku senyum sorang sorang pandang lappy aku.. hee.. kisah nya bermula dari 1st kami kenal akhir 2010.. kenal lam fb, sebab masa jom silat tak kenal lagi.. hehe.. member silat nih haa.. jangan main main ngan dia.. hehe.. so, start tarikh ni kami MEMANG rapat sangat sangat.. :)

Masa ni belum jumpa tau.. tahu jumpa kat mana?? Okey wajadiri 2011, aku wakilkan sekolah untuk wajadiri Cekak Hanafi di Melak.. memang hari tu lah yang aku tunggu,cewahh yelah nak jumpa srikandi pilihan. *cehh ayat tak leh blah*  yup, pilihan kat hati aku .hee.. aku masuk dia terus tengok , sambil lambai lambai kan awak kan? Kak fiezah & nada de skali time tu.. huhuhu.. korang ingat kan? Hehe.. pastu selesai segala bagai majlis, ape lagi mesti amik gambar punya.. aku jenis segan sikit.. hahahaha, segan ke izy wei?? Xde lah, Cuma 1st time kan, malu la jugak sikit.. heee.. pastu, aku ade hadiahkan dia satu benda.. ape??? Biar dia sendiri bagi tahu dalam blog post dia nanti.. korang tengok aje lah.. hee.. alhamduLillah nak ada rezeki jumpa ayah dia sekali.. bak kata bapak aku, nak kenal anak maka kenal lah mak bapak dia dulu.. tapi mak dia taka de hari tu, so jumpa si ayah nya lah.. best, disambut baik.. cewahhh.. hihihi.. terima kasih sebab benarkan saye kawan ngan anak pakcik.. lepas tu, bas aku pun nak gerak dah lah.. balik lah kami..
1st gambar time wajadiri 


Okey, lepas tu tak jumpa dah ke??? Ishhhh mana boleh.. ade satu masa ni, aku berpakat dengan abang aku & kakak dia.. haaa bang bang boom... hihihi.. aku pura pura ade kat kemaman.. padahal masa tu otway pi shah alam, umah persatuan kat sana.. dan masa tu lah 1st time aku stay kat shah alam dan kenal member sana.. diterima baik.. hehe.. malam tu, hari sabtu, pukul 8 or 830 aku dan abang aku gerak ke taman melawati, nak join kelas kemahiran.. masa tu dia ada sekali.. nak nak dekat sampai tu, aku stop texting , cakap yang aku ada keje nak setlle kan.. pastu slow slow dengan perlahan nya aku masuk area umah persatuan, then bagi lah salam, tak hirau kan dia kea pa ke, salam ngan member member, hahahaha, muka dia cuak.. erah jer.. hehehe.. memang comel masa tu.. *masa lain pun ye* hehe.. gila tak sangka dia cakap.. macam mana boleh tetiba ada kat sini.. hahaha! Ayat dia “eeee tak baik nya korang”  HAHAHA! Kitorang gelak besar je.. hihi.. tak pe awak skali skala kan?? Hehe.. pastu aku join lah trening.. dia pun ada sekali.. pastu lepas abes trening, aku ajak diorang pi minum + makan laa, perut tengah best berkeroncong.. huu jap, tarikh tu aku ingat, masa cuti hari pekerja, eh tak 28 or 29 April.. copp 30 kot.. hehe.. ntah, tapi akhir April.. haa, lepas tu borak laa kitorang.. tegelak sana tegelak sini.. tengok jam dah pukul 2 lebih.. elok sangat kalu balik, anak dara tak elok balik lewat lewat.. hee.. pastu, sambung lagi texting.. masa tu ade lah buah tangan aku bagi dari ganu punya tau.. fresh gitu.. hihi.. texting sampai  nak tido pulaks.. esok nya, aku call lah, plan punya plan, nak ajak diorang kuar.. sambil tu, “dia tanya, alang alang datang KL, tak nak singgah umah, boleh jumpa mak”  aku cakap boleh jugak.. yelah aritu jumpa ayah, sekarang boleh kenal mak pulak.. hehe.. pastu, hari 1 Mei 2011, aku pun pi lah umah dia.. turun kete je terus mak dia ada kat laur, kebetulan masa mak dia ada dah kat luar.. apa lagi, bagi salam then salam lah sekali ye.. hehe.. pastu dijemput masuk ke dalam umah.. huhu.. borak borak jugak ngan diorang.. tapi yang banyak bercakap, abang aku lah.. haha.. aku masa tu segan lagi woaaa.. hahaha! Cakap la sepatah dua kata.. hehe.. then, kitorang pun mintak lah izin nak ajak anak anak diorang keluar.. aku, hilmi, dia,kak fiza & nad.. huhu.. satu kete dah memadai buat kami.. hehe.. pegi mana je?? Wangsa Walk jer.. sebab cuaca masa tu nak hujan, pastu amik jalan mudah, makan kat KFC depan W.W tu haa. Makan lah kami.. kenyang perut, pi jalan jalan dalam W.W tu.. terlintas depan karoke, apa lagi, masuk lah.. hahaha! Dah tak tahu nak buat apa, karok lah kami sejam.. masa tu, memang aku malu malu lagi lah wehh.. 1st time ajak anak dara orang kuar secara rasmi.. hihihi.. nyanyi pun entah pape.. suara awak besttttttt :) Lepas settle karoke segala bagi, kami pun balik, hantar diorang.. tu lah best moment yang kedua kami.. bang bang boom..  HAHAHA!

Okh.. lepas tu kat mana pulak?? Erm tak silap aku, bulan enam.. lepas beberapa minggu aku masuk UiTM.. masa tu ada family day silat cekak di PD.. aku amik peluang, tapi untuk memeriahkan majlis bersama Guru kami.. jumpa dia tu pun bonus bagi aku.. hee.. erm kebetulan masa tu tengah cuti petengahan semester.. ape lagi, join laa kan.. okey, kali ni abang aku si hilmi xdapat join, kena pi Indonesia, urusan keje.. huhu.. xpe lah, aku tumpang member silat shah alam.. betolak lah kami.. hehe.. so, sampai sana dalam tengah hari.. tempat nye di Casa Rachado, agak menarik laa.. tepi pantai kan.. dia ngn family dari Melaka, kampong diorang.. dalam setengah jam je dari masjid tanah, kalu tak silap aku laa.. dekat sangat..  okey, sampai jer, aku terus pi daftar bilik.. haaa, dia jag ape pendaftaran..hihihi.. jumpa face to face.. wahhh rindu kot lame tak tengok muka.. suara jer dengar.. hehe.. chomel :D  pastu, aku naik bilik, rehat jap, pastu Guru kami sampai.. petang tu ada lah aktiviti sukaneka.. mesti take part.. tapi mak dia mintak amik kan gambar, tapiiiii, aku nak take part.. so, aku serahkan DSLR aku tu kat dia... amboi, berat kata nya kamera awak.. hahaha! Ade izy kesah?? Hehe.. gurau3.. alaa, dia pun pandai amik gambar.. aku saje nak take part kan.. so, aku main ape ek?? Yang aku ingat “gorilla walking” .. mainan dia, tiup 3 biji belon, pastu dua kepit kat ketiak, satu kat celah kangkang.. hahaha! Belari aku nak ke seberang sana.. semua gelak je.. but, bukan aku sorang je kay.. aku ngan group aku laa, then group lain jugak.. hepi je kami semua.. pastu ade lagi game aku tak ingat apa nama dia.. hee.. pastu, petang tu lepas sukaneka, kitorang lepak tepi pantai.. haaa, 1st time untuk kitorang tahu tak.. ramai member masa tu.. semua duk bahan jer.. hihi.. amik laa gambar sekeping dua wat kenangan kan.. lepas tu, kitorang naik, duk tepi kolam.. nahhhh, aku kena prank.. member ugut aku suh terjun kolam.. aku tak nak sebab ngan sluar jeans segala bagai.. macam mana entah, tetiba datang member dari belakang aku, pegang, tangkap aku, nyahhhhh dilambung aku oleh dua orang member stretttttt je masuk dalam kolam.. gedebum !! HAHAHAHA! Semua duk tengok then gelak.. hahaha! Takpe, tu laa dikatakan family kan.. tak kesah pun.. sebab enjoy doeww time tu.. aku senyap sengih je.. dia pulak sengih senyum senyum tengok aku kena.. last last, ade member pi tolak dia jugak.. alamak.. hehehe.. ngan slipper skali masuk.. hehe.. kesian awak, pastu cam selsema sikit kan.. heeee.. haa bukan aku sorang, yang lain kena jugak.. kitorang pikul ramai ramai.. lambung ke kolam.. haha memang brutal kan.. hihihihi :p  okeh, malam tu ada BBQ.. siap karoke lagi.. ada ucapan sikit dari Guru Utama.. pastu sesi makan malam laa.. nasib baik masa tu member sana baru baru lagi kenal aku.. diorang siap cakap lagi, nasib kau, kalu tak aku suruh kau duet ngan dia .. xpe awak, diorang tak kan buat nya.. tapi next  time tak tahu laa ye.. :p  selesai segala bagai, esok nya aktiviti bebas.. aku bangun awal jugak, tapi tak sempat breakfast ngan dia.,. satu kerugian besar laa jugak.. xpe xpe, lepas tu ade lagi.. borak borak.. sembang semang.,. mandi kolam laa.. pastu, tengah hari da check out.. siap untuk balik la pulak.. okeh, tamat sampai situ..

Next, jumpa time SRP kot.. masa tu aku bawak member dari Terengganu amik ujian sijil rendah persilatan.. malam tu ada pra test kat umah persatuan.. dia ada jugak.. hehe.. jumpa lagi.. bulan bape tak ingat tapi lepas raya laa kot.. kan?? Eh ke bila?? Entah..  masa tu first time aku jadi tester.. amik pengalaman.. hee.. dia dah banyak kali dah.. okeh, stop situ.. pastu mana lagi??  Tak silap masuk bulan Oktober kot.. okeh sebelum tu, dia amik PMR dan masa tu aku tengah FINAL exam.. haa, sama lagi kan?? Hee.. sama sama amik test.. TAHNIAH ye awak PMR dapat 5A3B.. Gudjob !! 

Okeh, bulan oktober, aku dah cuti semester.. 15 okt 2011, adalah majlis konvokesyen silat cekak hanafi di bangi.. kitorang terima sijil hasil ujian sijil rendah persilatan.. TAHNIAH ye awak dapat  ‘Kepujian’ lulus cemerlang tak silap.. hehe.. kami naik pentas, aku naik, lepas tu selang beberapa orang baru dia naik.. gembira hati kami sebab dapat anugerah sijil dari Guru.. alhamduLillah.. Cuma satu jer tertinggal, tak wat potret shoot.. sangat Rugi.. sebab, beakang tu ada orang bukak booth untuk sapa sapa nak shoot potret.. tapi aku tak sempat.. lagipun dia sibuk.. takpa, mungkin rezeki tu lain kali.. insyaALLAH.. ada jugak tapi gambar nye.. hehe.. lepastu, balik lahh kami.. esok nya hari ahad?? Apa plan?? Haaa aku aku ajak dia kuar.. ngan si abang abang dua orang ni.. so, kami bertiga pasangan nih *cewah* keluar lah.. pegi mana?? Wangsa walk.. huhu.. ingat nak main boling, duhh ramai siot orang.. pastu lintas la skali lagi depan karoke.. hah, tu dia ade orang nak belanja.. hehe.. masuk lah.. cuit, kali ni aku memang tak malu lah nak nyanyi segala bagai.. hihihi.. best punya nyanyi.. maaf suara tak sedap.. hehe.. pastu, keluar tu, aku & diorang start perut berkeroncong.. kami pi kat ape nama tempat tu, kat danau kota.. Hayaki ek?? Kot la.. makan laa kami.,. kenyang kenyang, pastu mcam biasa amik amik gambar.. pastu balik laaa... happy.. alhamduLillah..

Okeh, lepas tu jumpa dekat majlis kahwin member shah alam, di Gombak.. masa tu lah dia kenal ngan mak ayah aku.. ummi cakap “adik, dia comel” pastu ummi buat thumbs up ! fuyooo, hint baik Nampak.. hihihi.. alhamduLillah.. bapak aku sengih jer.. hee.. lepas majlis tu, singgah umah mak angkat dia, mak jah.. xperlu bagitau la ek sape mak jah, tapi sape yang kenal tu, kenal lah ye.. hehe.. dia pun ada, sebelah umah dia je.. singgah la, amik, siap ngan mee goreng lagi.. terbaik.. memang sedap.. mak jah buat.. lenkali buat lagi eh.. hehe.., gurau3 :)   pastu,sembang lama jugak ngan diorang sambil nonton MLM.. pastu kami pun beransur, agak penat la, sebab sehari suntuk kat majlis tu.. lepas tu jumpa time Hari Tenaga Pengajar di UPSI Perak, aku wakilkan penyelia yang tak dapat hadir untuk amik watikah tenaga pengajar.. dia jaga gambar konvo aritu untuk agihkan kat member semua cawangan.. dia pakai hills tak silap,tapi tumit tggi laa kan.. hee comel jer.. next kat mana?? Kali ni kat Terengganu.. aku dah citer kan?? Haa, dia datang ganu sebab ikot mak dia outstation.. stay kat hotel UiTM.. dekat sangat lah kan.. hee..  main boling ngn ayah dia skali, lepak lepak tepi pantai.. masa tu aku baru jer masuk untuk semester kedua..  bestkan dating ganu, tapi ombak kuat gila time tuh.. musim dia kan.. huhu.. okeh, jumpa pulak masa end of the year 2011.. pun aku dah citer.. dijemput ke kampung dia di masjid tanah Melaka.. tak pernah aku duga langsung, dah rezeki kan.. terima jelah.. sampai malam tu, best je suasana kampung.. sembang sampai pagi ngan abang dia.. makan pun best.. terima kasih ye nenek.. :)  layanan terbaik laa.. 

ni time HTP


Okeh, for the last before genap setahun nih bila?? Okeh, yang ni aku tak cerita lagi dalam blog.. masa tu aku attend majlis member kat Gombak.. aku stay kat ampang, umah mak su aku.. malam hari jumaat, pi amik abang dia, lepak skali ngan kawan uitm aku.. lepak sampai 430 pagi.. hehe.. lama kan? Skali skala brO !  okeh, esok nya aku pi jemput dia untuk attend majlis member lepas dapat kebenaran daripada mak dia.. hehe.. pape hal mintak izin dulu bro.. alang alang tu singgah laa kejap kan.. pegi lah kami majlis tu.. hah, memang ada orang tengok la kan, pasangan mana pulak dating ni. *gediks* haha! Xde lah, gurau jep.. sambil tunggu pengantin & member sampai,aku makan lah dulu.. dah, perut tengah berbunyi.. hehe.. makan lah dulu.. lepak dulu, sembang sembang.. FYI, masa tu lah kami 1st time kuar berdua untuk attend majlis orang 1st time aku jemput dia , sebelum ni ngan abang aku kan, tapi masa tu hilmi ade ganu, amik exam .. xpelah, slow slow belajar pi jemput sorang2.. hehe..sengal.. lepas majlis tu, aku ajak dia & kakak dia temasuk brader si fairuz tu pi sunway.. aku juz nak kenal mana tempat sunway tu sebab belum penah pi lagi kan.. wahh, alangkah terkejut aku dia cakap sunway kat rawang.. aku nak percaya dah, tupp tupp Tanya kakak dia, rupa nya kat subang.. HAHAHAHAHAHA! Gelak besar kitorang.. tapi dia dah cakap “jangan Tanya bab bab tempat ni, nama je orang KL”  hehe.. xpe xpe, di maafkan.. lepas tu sampai di sunway pyramid, lepak jap then balik lah, cari kedai makan.. aku sangat lapar.. padahal baru makan kat kenduri tadi kan.. haha! Apa punya perut laa.. hihi.. makan lah kami kat shah alam.. pastu, hantar diorang balik, dalam pukul 830 gitu sampai kat umah diorang.. tak nak hantar anak dara orang lewat lewat.. hehe.. pastu, say goodbye then ku pun balik ke ampang.. :)

So, this is a lot of our memories starting from 12 February 2011 until before this 12 February 2012 and insyaALLAH it will continue forever .. cukup setahun saya kenal awak.. saya gembira sangat sebab Allah bagi saya peluang ni dan kat awak jugak.. terima kasih sebab sudi and insyaAllah sampai bila bila pun okey.. ramai orang suka & senang hati ngan kita.. so, baik untuk kita baik untuk orang jugak.. alhamduLillah.. trust me, i take a good care of you as i mampu.. saya cuba sedaya upaya untuk jaga semua ni.. insyaALLAH, niat baik apa pun Allah tolong.. saya tak boleh nak cakap kenapa dan apa alasan saya ingat semua nih, kenapa saya suka awak, kenapa itu kenapa ini, kenapa apa apa lah, sebab tu lah yang datang dari Hati tanpa paksaan sikit pun.. Sebab yang saya tahu Hati ni Milik Dia.. so, ni anugerah Dia yang saya kena jaga betul betul.. straight foward, kita belajar and achive dulu matlamat kita.. insyaALLAH, kita boleh untuk semua ni.. okey?  Saya doakan kita and semua orang sekeliling kita happy ngan semua tak kira la apa juga pun..



 i always with you, be with you

Roses are red,
Violets are blue,
Sugar is sweet,
Sweet like you <3

**Daripada Muhammad Haziq Qusyairi bin Zolkiflee**


Sekian Assalamualaikum w.b.t :)

1 comment: