Get your own Digital Clock

Thursday, January 12, 2012

Kita aset ibu bapa?

asSalamualaikum..

hey pembaca setia.. cewahh.. ade ke yang baca post blog aku ni? haha! lantak lah, ade ke tak ke, ini blog aku, aku punya suka lah kan.. okey, berbalik pada topik.. ni aku hadiahkan satu video..


cop, ni bukan pasal aku ni nak berdakwah, bukan aku alim sangat.. tapi , saje nak share ape kandungan video ni.. mintak korang hayati dan paham betul betul.. 

Ibu bapa kita? kalau hari ni kita sebagai anak, ada ke yang sanggup beratur satu hari nanti semata mata nak memandikan, mengkafankan, menyembahyangkan ibu dan ayah kita satu masa nanti apabila dijemput olehNYA?? renungkan sahabat dan teman.. hari ni, memang kita dah cakap, kita sayang mak ayah kita.. kita peluk cium mak ayah kita.. telefon dia bila kita sunyi.. bila kita rindu.. tapi cukup ke sekadar tu?? adakah sampai mereka ke liang lahad kita iring dengan kasih sayang kita tu?? layakkah kita dipanggil sebagai seorang yang bertanggungjawab dan kasih kepada ibu dan bapa kita jika hanya sekadar begitu.. kita tak berhak menilai sebab itu semua HAK Allah.. tapi, kita boleh berusaha sampai ke tahap ini, bersama mereka sampai ke akhirnya.. Siapa ibu bapa? mereka baaaaaannnyyaaakkkk bersusah payah semata mata untuk kita.. bukan saya pandai nak bercakap tentang agama, tapi bab ibu bapa, itu penting wahai sahabat.. aset kita dunia akhirat.. cukup sekadar ni selebihnya korang dengar video ni ye.. 

No comments:

Post a Comment