Get your own Digital Clock

Wednesday, January 11, 2012

Terenyum Sentiasa walaupun..

hey geng ! huhu.. ape aku nak borak? umm ntah.. lost sikit.. kurang idea sikit.. asal? kepala hotak kau jem?? agak lah.. tapi xde lah kritikal sangat.. ade lah sikit je.. hihi.. apa pasal? ntah.. perasaan kurang baik.. duhh, kalu demam, batuk or selsema ke boleh gak jumpa doktor.. perasaan ape nak ubat nya? emm.. sabar je lah kot.. pastu pikir positif.. 

cerita bab possitif, banyak benda kita kena posfitif , Islam pun ajar umat dia supya berfikiran elok terhadap apa jua kan.. tapi, tengah tengah ada positif thinking tu, ada je si makhluk lahanat setan ni main jahat.. dah benda jahat, takkan buat baik.. SHIALZZZZ aku tak suka ada perasaan yang agak membodohkan diri aku sendiri.. tapi benda tu..... cam betul, tapi ntah.. setakat ni aku pikir benda camtu juz mainan perasaan.. setan! memang suka buat orang huru har.. ceiiitt!! sabar izy sabar ! tu lah nama nya keindahan bila ada nya cubaan.. ni semua hikmah.. kena pikir betul betul.. nasib baik ada orang yang nasihatkan aku.. er ade lah.. sape tu tak penting.. yang penting nya, aku jenis terima segala nasihat sape sape.. asalkan baik untuk aku.. yelah, kita dah down, kena lah terima nasihat orang.. pikir betul betul apa tindakan yang baik untuk buat.. jangan nak main redah je.. tak bagus.. kalu benda tu ke arah kita sorang tak apa.. tapi, jangan semata mata jaga hati sendiri, menjatuhkan air mata 'hati' orang lain.. mungkin air mata fizikal boleh, senang di sapu.. guna jari je.. guna sapu tangan je.. towel pun boleh.. tapi, air mata 'hati'? sape tahu bila ia mengalir? jaga baik baik selagi Allah membenarkan, selagi Dia memberi peluang sekarang.. Dia tak nak tengok ape yang kita dapat untuk hari esok.. Dia nak tengok sejauh mana kita jaga dengan usaha kita menjaga kurniaan Dia.. Perasaan tu kena lah balance.. ada satu Quote ni "Teman sejati adalah dia yang mampu tersenyum di hadapanmu meski hatinya sedang terluka karenamu"  

 aku suka ayat ni..even kita terluka dengan sape sape pun, kita tetap tersenyum sebab adanya sifat sabar.. sukar nak cari orang camni.. tapi, siapa tahu kalau kalau dia terluka, padahal depan korang dia masih cakap elok, tak nampak cam terasa or pape.. ingat, dalam dunia ni Allah ciptakan KeAdilan untuk kita belajar.. so, betul kita kena jaga terlebih dahulu perasaan kita, tu penting.. tapi dalam masa yang sama, apa juga keputusan yang kita buat, kita kena jugak tahu isi hati si dia.. masa lalu memang menyimpan banyak kenangan, namun tu bukan lah halangan untuk kita maju & untuk kita jaga seseorang tu dan melangkah kedepan.. THE PAST IS OVER!!! cewahhh.. ayat cam ape.. hehe.. tak de lah, sekadar berkongsi.. tetiba pulak dapat idea kan.. so, 

"semalam kenangan, hari ini kenyataan, esok adalah impian"
 "Jagalah sementara diberi peluang "

No comments:

Post a Comment