Get your own Digital Clock

Friday, January 6, 2012

Memory of the ending 2011

asslamualaikum geng ! ! ! 

hehe.. sori bro lama aku tak buakk n hapdet blog.. dari shah alam terus balik dungun.. kat dungun xsempat online.. kalu online pun kejap sangat kat lab tu haa.. so ape citer tahun baru 2012?

al kisah nya.. cewahh.. haha.. tak yah berbunga lah ye.. camni, hari 30 dis 2011 aku pi shah alam.. ye lah, lepak kat umah persatuan silat.. saje saje.. sambut new year? tak plan langsung.. so, sampai lah aku petang tu kat seksyen 17..huhu.. my brother datang amik.. huh, brother? sejak bilo kau ado abang? xlah, member aku kat shah alam, si imie tu.. yelah, saje anggap abang.. tua pade aku kan.. hahaha! abang lah sangat.. ok ok.. pastu pi ke klang usha usha moto kat sana.. nak beli moto kot.. ntah.. pastu balik umah lepak jap pastu tido.. abes citer........ dot dot dot.. 

eh ade lagi.. esomk nya 31 dis 2011, aku attend majlis tunang member silat.. haaa, pekena kan baju batik, sluar slack dan kasut kulit.. hahaha.. smart kan? didikan guru kami juga :)  sluar slack konpem yang aku punya, tapi baju n kasut tu?? haha.. baju tu member aku,munir punya, pastu kasut kulit ntah sape punya aku main rembat je.. haha.. agak nya yang member umah persatuan jugak kot.. hehe.. janji ade kasut lengkap ngan baju n sluar.. smart skit.. huhu.. so, majlis abes dalam pukul 3 camtu.. pastu, ke mana kami? haaa, ni lah citer sebenarnya.. aku balik ke shah alam, kak fiezah tumpang skali.. aik? asal tumpang? ye, paln nya kami ke melaka, pi umah nenek kak fiezah a.k.a nenek syasya amirah.. hehe.. aku , imie, fairuz pegi sana.. wahh, gempak shialzzz anak dara wat balik pasangan balik kampung.. hak3! :p   ala, bukan ape pun, pi jalan jalan kenal tempat orang.. hihihi.. pada asal nya tak tahu plan ni jadi ke tak.. sebab mak diorang yang pelawa.. kata aku, ikut kau lah imie.. kata fairuz ikut korang bedua lah izy n imie.. last last, tiga tiga cakap, ikot je lah pelawaan orang.. bukan senang.. hahaha! mudah kerja.. so kami pun pergi lah.. mak dia ajak rasa suasana kampung.. :)  

okey sambung sambung, pejalanan dua buah kereta.. aku imie n fairuz serta si kakak nya.. pastu lagi sebuah si abang nya, amal.. serta sepupu sepupu mereka.. huhu.. tolak dari bangi, sebab amik kazen tu, dalam pkul 830 kot..?? aku tak ingt lah.. okeh.. nice travel malam malam.. xsibuk sangat.. pastu, dalma pukul 1030 malam sampai lah umah nenek diorang.. huu, penat pinggang.. tapi best.. hehe.. sampai sampai, jumpa tuan rumah a.k.a nenek lah.. salam dulu.. tanya khabar.. pastu djemput lah kami makan.. wah, memang best makan sebab perut pun bekeroncong time tu..hahaha! kenyang lah kami.. pastu pi lepak kat halaman.. ade buai kat situ.. lepak lah kami.. borak sana sini.. pastu supp supp terlihat lah kelibat Syasya Amirah :) wieeeee dia sungguh comel.. always comel lah.. hik3! :D 

hehe.. pastu, borak borak amik gambar.. gambar mana? yg tu privasi kitorang.. haha.. xperlu di hebah kan.. stakat citer je ok lah.. pastu, budak comel tu n the geng(kakak) masuk lah.. aku dak dak laki ni borak lah lagi.. sampai kul 2.. pastu masuk lah konon nya nak tido.. lepak kat serambi.. si imie mmg tido, aku mase tu syok ngurut si fairuz.. tngan  dia cam lenguh kot.. urut lah sambil borak ngn amal skali.. nah, pastu siap urut dia hilmi pulak.. pastu, amik kau, turun kat tangga pulak duk borak borak.. tengok jam da kul 5 pagi.. haha.. aku try lah naik tido, tak jadi jugak.. sampai lah orang azan subuh baru lena.. hahaha.. kejam kan.. azan terus tido.. nakal nakal.. bangun bangun tengok jam pukul 10 !!! ya Allah.. rumah orang pun bangun lewat.. hahahaha! nasib baik kurang orang.. boleh cover sikit.. ape lagi, kejutkan abang abang, pastu sume siap mandi.. makan pagi.. lepak lepak kat halaman.. makan tengah hari.. lepak lagi.. pastu petang, sesi kat pantai.. huu, jalan jalan amik angin.. hehe.. best lah jugak.. borak borak kan.. huhu.. pastu, pkul 6 camtu balik umah nenek diorang.. siap siap untuk pulang kL.. siap siap, pastu makan malam, then salam salam semua berangkat lah kami.. so, kenagan ending 2011 n new year 2012 yang sangat manis.. memory of 2011 ade ending yang baik, dan permulaan yang baik 2012.. alhamduLillah.. :)

so, aku happy? mesti lah.. Tu sume rezeki Dia.. kehendak Dia.. ada Hikmah semua tu.. insyaALLAH nanti ade masa kami datang lagi.. best pi kampung awak.. ade rezeki jumpa lagi ye nenek :)

situ je lah cerita aku.. so, semua tahu aku happy.. but pesan aku, 
*
*
'HAPPY JANGAN HAPPY SANGAT, SEDIH JANGAN SEDIH SANGAT'.. 

see you later :)

No comments:

Post a Comment